אתר בנוי – שלב הבא הוא קידום במנועי חיפוש גוגל.
בניית אתרים וקידומם הינו נושא הצובר תאוצה כיוון שהשימוש באינטרנט כה נפוץ, אתרים רבים מאין ספור קיימים, וכל אחד רוצה שהגולשים יבחרו להכנס את האתר שלו. במקרים נדירים ובתחומים בהם קיימת תחרות מועטה ביותר, יתכן והאתר יופיע במקום הראשון ללא צורך בקידום אחרים, אך לרוב אין זה המצב.
להכניס גולשים לאתר
קידום אתרים נועד לפעול כדי למקם את האתר המקודם במקום גבוה יותר בדירוג של מנועי החיפוש. האחוזים הגבוהים ביותר של הגולשים נכנסים לתוצאה הראשונה שמנוע החיפוש מראה להם, וככל שהתוצאה נמוכה יותר ברשימה, כך פוחתים אחוזי הגולשים הלוחצים עליה. ישנם כמה מנועי חיפוש, כאשר גוגל נחשב לפופולארי ביותר. קידום בגוגל באופן שוטף ויציב ללא ספק מגדיל את מספר האנשים שיכנסו אל האתר לאחר הזנת מילות מפתח רלוונטיות אל מנוע החיפוש.
קיימות אינספור חברות בישראל העוסקות בקידום אתרים וכן מקדמי אתרים פרילנסרים. תחום זה הינו נחשב למקצוע מכל הבחינות, והוא דורש מיומנות, יצירתיות, וותק בתחום, ידע המתעדכן לפי הנדרש, היכרות טובה ואף אישית עם חברות המקדמות אתרים, ועוד. חברה טובה תוכל לקדם ולשווק באופן יציב ועקבי עסקים גדולים כמו גם קטנים.
כיצד יודעים, מתוך החברות הרבות המציעות את שירותיהן.
במי לבחור לביצוע הקידום בגוגל?
מחיר- קיים טווח רחב ביותר של הצעות מחיר עבור אותה עבודה אותה דורשים, מקצה גבוה ביותר לנמוך מאד. כיצד אם כן מתייחסים לפרמטר המחיר? לא תמיד מחיר יקר אכן מבטיח תוצאה איכותית יותר. עם זאת, מחיר נמוך מידי צריך להדליק נורות אדומות, שכן, יש להשקיע שעות מרובות בכל חודש כדי להגיע לעבודת קידום טובה, ואם המחיר כה נמוך, יש לתהות כיצד הוא משתלם למקדם, והאם הוא לא בא על חשבון התוצר הסופי. בכל מקרה, שווה להשקיע סכום גבוה יותר אצל חברה מקצועית יותר, שכן הרווחים שיגיעו כתוצאה מהגולשים הרבים שיכנסו לאתר המקודם בהחלט יצדיקו את ההשקעה הכספית.
דו"ח- לרוב המקדם מספק דוח חודשי המדווח על התקדמות העבודה במישורים השונים: כניסות לאתר, ציפיות, מספר הקישורים החיצוניים והפנימיים, ועוד. לעומת זאת, הדוחות לא מכילים מידע לגבי הפרטים הקטנים, לדוגמה, איך בוצעה האופטימיזציה, היכן פורסמו הקישורים, להיכן נרשם מקדם האתרים, ועוד. מבחינת מקדמים רבים, אלו סודות עסקיים אותם לא חולקים עם אחרים. עם זאת, כלקוח פוטנציאלי, תוכל לברר האם תקבל דוחות חודשיים, ואיזה מידע ייכלל בהם.
קידום אתרים מאפשר לעסק להיחשף בפורטלים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד. ככל שהפרסום עולה, כך גוברת המודעות לעסק וגם המיתוג שלו.